Monday 12 March 2018

WARKAH CINTAKU🌹

Dhofwatul"aisy🌷

WARKAH CINTAKU🌹


takdir ilahi

saya baru kehilangan arwah ibu dan ayah!bagaimana perasaan?bagaikan remuk dan hancur!bagaikan tiada yang mampu dirungkai..

menanggis?bagaikan tak mampu nak menanggis seolah olah ada sesuatu yang menghalang utk terus menanggis..tersenyum itu hanya sekadar senyum!hati kosong!kerinduaan makin menebal

hatta nak melangkah terasa berat!!berat!!saya tak mahu tgk jenazah mak!!saya xnak!!bukan sebab xnak disebabkan benci tapi lillahi ta"ala saya terlalu sayang dan rinduu!!orang lain berlari nak tgk wajah mak buat kali terakhir!saya hanya melihat dari jauh


Disaat waktu saya mendekat!saya azamkan dalam hati
"Ya rabb!lapangkan hatiku utk menerima ketentuanmu!jgn biarkan air mata ini menitis disaat bibir ini mengucup dahi ibuku yang tersayang!jadikanlah kerinduaan ini kerinduaan dalam batas batasmu ya Allah!saat ku dekati ibu!selawat dan kucupan terakhir didahinya

(Dalam hati )
makkk!!knapa makk tglkan orang!mak tunggu orang kat sana nah!orang sayang mak! *orang rindu mak!!orang saksi bagaimana mak besarkan orang

waktu tu bagaikan ada satu kekuatan dimana rasa kuat!ahli keluarga yang berlari nak kucup mak buat kali terakhir ada yg menanggis!ada yang nak pengsan sebab terlalu terkejut!saya pulak yang ada kekuatan utk sabarkan mereka

Allahhurabbi!!

Aturan Allah ini hebat!kekuatan ini bukan sekadar fizikal tapi melalui hati dan betapa kuatnya kita letak sungguh sungguh Harapan dekat Allah swt..

Jangan takut utk meminta!
Disaat ada yang memeluk atau setiap kali ada yang memeluk erat..akan mereka mengatakan
jaga diri elok elok ye

Perkataan ini membuatkan diri nie xdak sapa sapa dah  ..

Waktu ini perasaan jatuh kembali bertandang!!
Ya rabb!!jgn biarkan ujianmu ini melemahkan ku ya Allah!!jgn biarkan apa yang ditakdirkn ini menjauhkan diri ku darimu ya Allah!ipeganglah diriku utk kukuh berdiri denganmu!selalulah bersamaku yaAllah .
(Sambil gengam tgn melihat kebawah)

Tiba tiba anak sedara yang kecik datang!
Maksu kenapa nangis?
Maksu nak makan tak?
Mak panggil maksu makan..
Tiba tiba kak mai dok tepi,dia kata
"Adik nak dduk ngn kak jom la,jgn dok ikut perasaan"

Waktu tu lagi sekali aku sedar yang Allah ni mempunyai hikmah utk aku!
Allah hadirkan abg abg!kakak!makcik dan adik beradik lain disisi

AKU KENA KUAT

takdir dan hikmah Allah swt nie hebat!bukan semudah ABC!..aturan yang diatur sangat cantik dan menakjubkan!bila kata Allah swt yang susun kehidupan kita!maka selesai tak perlu kita risau!.kekuatan ini perlu dicari!cari Allah swt maka Allah akan mudahkanmu!

Buat mak abah!lillahi ta"ala  tiada yang lebih bermanfaat dan indah apabila salah satu nikmat diberikan Allah swt memiliki kalian...sayang mak!!sayang abah!!

Buat kalian yang hilang orang tersayang..bangkit ye.mudahan perjlanan kita semua diredhai...moga kasih sayang kita bersemi dgn kehadiran orang tersayang...hargailah🌹
...   

🌷 semoga arwah mak abah dan buat mereka yang meninggalkan kita diberkati dan diampuni dosa dosa mereka serta bersama orang beriman dan  dikelilingi taman taman syurga
( bisirril fatihah)


اَللهُÙ…َّ صَÙ„ِّ عَÙ„َÙ‰ سَÙŠِّدِÙ†َا Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ ÙˆَعَÙ„َÙ‰ آلِ سَÙŠِّدِÙ†َا Ù…ُØ­َÙ…َّدٍ
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

No comments:

Post a Comment

Ku warkahkan kata-kata terakhirku disini.. Detik terindah Ku kembali menapak selangkah demi selangkah menuju kearah hamparan tikar sej...