Monday 12 March 2018

Peluang kedua

PELUANG KEDUA

semalam
tak seperti hari ini
Mungkin saja
semalam adalah hari yang paling daripada hari ini
Mungkin;
semalam banyak maksiat yang kau,aku ,kita lakukan
banyak dosa yang sentiasa dilakukan
banyak lupa Tuhan Yang Satu
Quran juga masih penuh dengan debu,
rantaian tasbih yang menjadi pengikat rasa rindu aku,kau dan kita kepada Ilahi
Masih lagi tidak terusik
sejadah juga diam,;kaku dalam lipatan

Tapi--
hari ini
aku,kau,kita celik
pandang langit
sentuh wajah kendiri
manik-manik jernih laju menitis setitik demi setitik
Terduduk
memeluk lutut

Aku,kau,kita bersyukur
kerna kita diberi peluang kedua untuk hidup didunia ini

Walau
semalam aku ,kau, kita
terlalu teruk
bagaikan berada dalam di malam hari
tanpa sinar cahaya yang hadir menerangi
Kelam--

Aku ,kau ,kita
peroleh peluang kedua ini
kerna wujud ikatan kasih antara kita dan Ilahi
walau kita--
sentiasa lupakan Dia dalam hariku
Tapi-
Dia balas dengan sebutir pelangi yang indah
peluang kedua ini amat berharga
ia takkan dipersia๐Ÿƒ


@TheKhalifahBiru

No comments:

Post a Comment

Ku warkahkan kata-kata terakhirku disini.. Detik terindah Ku kembali menapak selangkah demi selangkah menuju kearah hamparan tikar sej...